onsdag 19 mars 2014

Käkledsoperation

Nu är jag hemma.
Kom hem igår faktiskt efter 1 dygn på sjukhuset.
Jösses vad skönt att vara hemma trots att man blir mer än väl omhändertagen av all fin vårdpersonal! Jag är stolt att jag pluggar till USKA.
Tänkte i ett senare inlägg berätta mer om operationen. Varför? Jo för att innan jag gjorde detta så googlade jag på det men hittade inte så mycket om det så då tänkte jag bidra med lite mer info. Läs om du vill skit i det om du inte vill.
Bjuder på en efterbild iaf så länge. USCH!


Nu vill jag bara njuta av att vara hemma med min familj igen. Fy fasen att man kan sakna en liten bäbis å sambo så mycket på bara 1 dygn (och man dessutom är nedsövd/sover halva). T och L var såklart å hälsade på mig på em./kvällen på operationsdagen men ärligt minns jag inte mycket av det. Jag snarkade nog mest.
Idag onsdag mår jag rätt hyffsat iaf. Hade djävulskt ont i hela kroppen igår (efter narkosen) och såklart i såret, samt att jag var gigantiskt svullen men det har lagt sig en aning idag. Skönt.  Det är dock svårt att lyfta L och fixa med allt här hemma. Bra att man är 2. *tacksam*. Sov ok i natt men vaknade vid varje vändning och när L vaknade då såklart. Får vila på dagen.


Tillsammans igen galna familjen! Å imorgon kommer de två andra älsklingarna <3
Jag lever som sagt på flytande föda.
Det går ok, men jag har redan börjat försöka tugga på små saker, lättare sagt än gjort.
Ost var svårt tom så jag får nog chilla på det ett tag. Det går bra med mosade hallon i fil/yoggi och mosat ägg i morse till frukost gick också bra. Vet inte varför ost var så svårt..
Åt min linssoppa igår kväll innehållandes röda linser, paprika, lök, vitlök, äpple och hela tomater ihop kokat och mixat till en slät och fin soppa. Kan erkänna att jag saknar att tugga. Nåja bara å sörpla på. Nyss smaskade jag i mig en drink på 1 morot, 2 äpplen och 1 apelsin (har en juicecentrifug). Gott och vackert men trist haha!


Med Lily kämpar vi på med grötar och annat i matformat.
Hon verkar gilla det helt klart men det är lite si och så med ät tekniken. Bara å kämpa på med träning av det :) Söt är hon i alla fall. Ska väga henne om 1v.

Hallååå fel håll!
 
Solen strålar utanför våra fönster. Det har varit kallgrader men solen värmer upp och det går att sitta på balkongen i plusgrader om det inte blåser så förbaskat. De sa på tv igår att nu är det vår. LYCKA!

Snart kanske Lily kan köra sin nya bil ute på gården ;)