torsdag 13 mars 2014

Balkong

Jag googlar balkong, balkongmöbler, inspiration balkong osv. trots att det idag endast är 3grader och lite gråmulet. Vi har väl iaf. bestämt att vi ska ha vårt vardagsrumsbord på balkongen eftersom det kommer vara lite stickigt för Lily när hon på sikt kommer kunna krypa/gå/stå osv. Det kommer passa bättre där ute. Sen är jag helt inne på att ha en soffa!, och 2 fåtöljer/stolar. Vi kommer nog även ha vår grå/vit randiga matta (som vi haft i köket). Sen blir det ROSA (bara så du vet älskling). Vi har en rosa grill. Jag har rosa pelargoner. Vi fixar rosa kuddar och nån mysig filt eller flera. Örter, andra fina växter. Visst?! Jag är även inne på att fixa rosa i köket. Vitt bord, svarta stolar och rosa detaljer. Vi får se.

 
Lily har ätit gröt. Hon satt i sin stol uppbullad med Lextington kudden. Hon gillar gröt med mangopuré i. Hon älskar majspuré. har kokat morot och gulbeta, ska testa det idag.

Kl14 ska jag möta upp Ebba på skolan, vi traskar till biblo och lånar böcker som de ska recensera i skolan. Jag och Lily har börjat läsa. Idag blev det Bamse - Skattkistan!