torsdag 6 mars 2014

BVC

4månaders kontrollen är check nu.
L vägde inte 6kg (som vår våg visade då jag vägde mig först ensam och sen med L) utan 5475g. Man ska med detta aldrig lita på vågen hemma (för jag hoppas verkligen man kan lite på BVC vågen!) Hon mätte 64cm, och huvudet hade växt normalt.
Det var 2 små nyföddingar på öppen mottagning. Herregud så söta de var. L tittade storögt och dreglandes på dem, jag kunde inte heller slita ögonen ifrån de små. Man fattar inte va fort det går från nykläckt liten fågelunge till tonåring på stan. Suck! Imorgon kommer tonåringarna <3
Jag traskade in till stan och införskaffade 2 födelsedagspresenter till my love. Det var fasen på tiden för tiden bara går för fort känner jag. Nåväl nu har jag garderat med 2st iaf :). L blev hungrig och vi satte oss på Mat&Prat bland de andra barnen och mammisarna på barnhyllan där det finns en Micro, en äcklig Micro, en fruktansvärd Micro, men det finns iaf en Micro lättillgänglig. Jag kanske tar med mig en trasa och cillit bang nästa gång?!
L sitter i vagnen nu (när man bullar upp henne något) hon kollar sig omkring men mest på fötterna.
Hon har börjat kikna av skratt är jag låter konstigt. Typ låssas rapar. Gud var hon skrattar. Ibland undrar jag om det är av skräckblandad förtjusning.

Hon är bedårande fin. Jag är så lycklig som har så fina barn!