tisdag 3 juni 2014

tisdag

och jag missar mammalunchen pga förkylning from hell!
Jag kan helt enkelt inte riskera att d andra blir smittade och jag ORKAR inte vara social eller tvätta håret. så trist jag gillar verkligen å träffa dem. :(
Jag har haft så satans ont i nacken att jag övervägt att jaga reda på morfin.
Jag har haft en näsa som runnit snor mer än niagarafallet och vid flera tillfällen stockat igen och orsakat andnöd. Det blir förmodligen inte bättre av att man lider av pollenallergi.
Efter frullen kändes dock halsen och näsan en aning bättre så jag siktar på att gå en lång men väldigt långsam prommis med L i solskenet. Hon har inte fått vara ute på flera dagar och det märks på hennes humör. Hon verkar rastlös. Det är jag me kan jag erkänna.
Hon har blivit lättare att söva inne vid sina sovtider (9,12 och 15/16). Skönt och jag har passat på att vila själv. Hon äter jättebra nu också. Ska bli spännande å se om hon gått upp mer eller om hon håller sin kurva. Jag skiter nog i vilket huvudsaken att hon äter allt nu. Jag har vi d 2 tillfällen lagat mjölkfria plättar och hon har glatt mumsat i sig.

Jag har styrt upp en del saker som legat på "att göra" listan.
Ringt Lulebo och felanmält massa saker. Idag kom faktiskt en kille med spisskydd.
Ringt skolan och kollat så jag finns med i planeringen för hösten. Jajamän!
Bokat tid på Sensia för hälsokoll/samtal eller vad den trevliga tjejen sa.. jag ska dit imorgon och samtala om min hälsa och träningshistoria (noll) och framtid (förhoppningsvis mer än noll).



Ikväll är det dags för storkidsens musikal. Jag längtar.