måndag 9 juni 2014

Tandis

Idag har jag haft tid hos tandis.
L hängde på (hon är lätt å ha med).
Allt såg kanon ut, inga hål, tack å adjö.
Hem å utfordra L med gröt. Nu äter hon en hel portion med lite klämmis dessutom. Efter maten borstar hon tanden (eller hela munnen och halsen) medans jag byter blöja.
Storkidsen är på camping med skolan idag, hoppas de slipper regn, nu är d iaf uppehåll.
Kl.13 ska jag kila på öppen mot. på BVC. Jag är galet nyfiken på vad L väger nu, och hur lång hon är. Jag gissar på 7kg och 70cm.

Det drar ihop sig för Barn-HLR.
Kära svärmor ska lära vår mammagrupp hur vi ska göra om våra kära bäbisar sätter i halsen och om det (hoppas på aldrig) blir medvetslösa och tappar andning och puls. jag skulle förmodligen dö av skräck men nånstans vill man ju veta vad man ska göra om det händer. Kanske det inte händer ens egna barn utan nån annans och då vill man också kunna agera. Tänker på pojken som dog i en drunkningsolycka i helgen..och jag gråter då jag tänker på det...

Till nåt roligare. Lily har fått lite påfyllning i sin lilla garderob. Eftersom Top Store har Name It så har vi passat på att handla lite där.
Även jag har inhandlat 2 kjolar där. En lång svart med slits och en knälång mörkgrå. Schnyggt.
Dessa grå 'träningsbyxor' är så galet söta i munkmodell och strl större som hon kan ha i höst. Dålig bild tyvärr.. 

Idag är det dags för vattengympa. Nej jag gick inte sist (bortförklaringen lyder: rethosta halva natten och vaket barn kl00 kl02 kl05) För trött för risig helt enkelt. MEN IDAG SKA DET TA MIG TUSAN SKE! Jag hoppas Tessan kommer också så vi kan skratta och umgås. Mamma ska vara Lily-vakt.

Imorgon är det fasen skolavslutning för E och E. Skönt för dem att äntligen få sommarlov. Jag är så stolt över hur bra det har gått i skolan för dem. Fattar inte att Emil börjar 7an!!
Bild kommer ev från avslutningen, brukar inte vara det enklaste att få båda på bild ;)