måndag 23 juni 2014

Juni, skitväder och sömn

Men alltså vad faa..händer med sommaren?
Jag tycker alltid mest synd om barnen som får ha skitväder på sommarlovet. De vill ju för bövelen BADA! Tom jag vill bada..men det finns en anledning till att det ALDRIG går i Sverige (norra Sverige). Har det varit EN dag varmt (över 20grader) i juni än?
Jag ber en bön att det ska va fint väder då vi åker till Gräddö/Sthlm om 2v. Pappa messa att d var 8grader igår!! WHAT?! Att det snöade i Kiruna på midsommarafton ska vi inte ens tala om.
Igår när jag gick till stan var det sol och rätt varmt. När jag gick hem var d mulet och en skvätt regn.
Idag är det 13 grader mulet och blåser. Prognosen ser densamma ut flera dagar framöver.. jag har haft ont i halsen, det är vädrets fel.

Jag har funderat en del på det här med Lilys sömn.
Hon somnar kring 20 (allt mellan 19-21) i vår säng och sover där tills vi går och lägger oss vid 22-00, då lyfter vi över henne till sin säng.
Jag tar nätterna. Hon vaknar till nån ggr mellan 00-03 men somnar så fort hon får napp. Hon äter inget under natten.
Vid 03 brukar jag ta över henne till vår säng igen för jag orkar inte kliva upp om hon tappar nappen/vaknar.
Hon sover då bra till ca 6 (ibland 7).
Summa: Hon sover mellan 20-06 och vaknar men somnar om ca 2-3ggr under den tiden.
Kanske man ska va nöjd med det? Hur sover era barn? (läser och hör om barn som vaknar var och varannan timma under hela natten).
Kommer ihåg att Ebba sov väldigt bra på nätterna från det hon var nyfödd.
Emil sov inte alls bra men han var ju prematur så det är ju lite speciellt.
Nu (9-10 ca) sover L iaf som en stock efter 1 portion gröt och 100ml välling.

här var hon inte gammal..