torsdag 1 maj 2014

Valborgsmässoafton

Det hör inte till en av mina favorithögtider.
Det är alltid dåligt väder, kallt, blött och ofta snö kvar på marken. Elden är fin, men thats it.
Igår var det sol, kring 3 plusgrader, vindstilla, ingen snö (nästan) och vackert. Vi åt lasagne, mös inomhus och solen strålade röd i backspegeln när vi körde hem från Boden vid 20-tiden. Fin valborg hos L farmor och farfar helt enkelt.

Lily får slicka på en ballerina kladdkaka..som pappa sen tuggade i sig!
 
 
1maj idag, affärerna har öppet som en söndag så vi traskar nog in till stan och köper sockar till L. Hon växer så det knakar. Hon har 2par sockar för tillfället!
Jag ska ev. köpa träningskläder (för promenader typ) för jag använder ett par noppiga leggings från HM och en 100år gammal polotröja, samt T´s kläder. Känns inge kul.

Imorgon ska jag klippa mig. Det är 10v sedan. Ni kan ana hur skönt det ska bli. Landstinget har iofs klippt mig innan op. men de snålade.

På lördag är det loppis på arcus. På kvällen ska vi äta palt hos svärisarna. På söndag blir d middag hos mamma. Lily har börjat med ett nytt ljud. Allt frid och fröjd helt enkelt.