tisdag 13 maj 2014

Hemma SPA

eller åtminstone en fotinpackning!
Jag föddes inte med bebisfötter..eller jo det gjorde jag men de utvecklades till något helt annat tyvärr. Jag har hört att om man (som jag) saknar fotsvett, får man dras med torra fötter. Det låter ju rimligt. Ibland brukar jag smörja in dem med en stor klick ringblomssalva, sätta dem i påsar och sen på med sockar. Sen traskar man omkring med prasslande fötter (då Lily vaknar till för denna inpackning görs på kvällarna). Det är läääänge sen jag var på fotvård. Första gången var för några år sedan då jag i födelsedagspresent fick just detta av älsklingen. Det var faktiskt den skönaste behandling jag nånsin varit på. Det börjar bli dags igen nu för jag har inte varit sedan jag blev gravid med L. men som sagt ikväll kör jag (eller faktiskt vi båda) en hemmavariant. Nice.
Supersalva..kan verkligen rekommenderas till torra fötter/händer/läppar osv osv.

Jag vet inte men jag tror jag har glömt berätta om Lilys badhuspremiär?!
Detta skedde för drygt en vecka sen på Hertsöns badhus. Lily älskade att bada, men det kom inte direkt som en  överraskning. Det var ett gäng från mammagruppen där samtidigt med sina goa bäbbar.

Tuggar på nån slags badanka!


Imorgon ska vi på 6mån koll. jag är alltid lika jäkla nyfiken på vad hon väger. Jag gissar på 6700g men jag hoppas på mer. Hon ska också få sina 5månaders sprutor. Blä. Hon kommer inte gilla läget.
Vi ska nog även vaccinera henne mot TBE eftersom vi ska till Gräddö i juli där d finns fästingar. Det vore riktigt öken om hon råkade ut för en. Ska boka tid för detta. KOM IHÅG!


Här vägs hon på förlossningen..lilla älskade tjockis. <3