tisdag 20 maj 2014

Inlägg 101

Det går fort när man har roligt..som man brukar säga.
Tisdag och jag vaknade 7.30. T väckte mig då rättare sagt. Han är så underbart gullig som tar Lily på morgonen OCH väcker E och E. Kärlek till dig älskling!
Jag kände mig något stressad för d var rätt fort tid att gå mot stan och BABYSÅNG (dessutom sover L vid 9-10 så jag fick väcka henne å gå). Nå hon var nöjd å glad ändå.
Babysång är roligt, gulligt, skojsigt, socialt och allt annat bra man kan komma på. Jag hade dock önskat att d var något längre än d 30min som tanten med gitarren kämpade på med fin röst och i snabb takt. Det tog liksom slut så fort. Jag var klart imponerad, hon är förmodligen väldigt rutinerad. Nästan alla i mammagruppen var där. Verkligen kul, synd att d är sista gången nästa tisdag inför sommaruppehåll. Iofs kommer våra kids vara något större och kanske ändock mer uppskatta detta?!
Några av oss stannade kvar en stund (jag och H tills nästan ingen var kvar haha) tog en kopp kaffe, digestivekex med ost och gurka å matade våra små.
Törstig av all sång!

Nu hemma i soffan. Ska laga middag på sikt. Ebba har en kompis här till 20-tiden drygt så d blir en middagsgäst. Jag styr upp kyckling av något slag. L har svullat i sig en klämmis grönsakssoppa med kött och lite fruktpuré. Nu sitter/halvligger hon bredvid mig i soffan å nyser/pruttar/leker/hetsar/skrattar.

Imorgon ska E och E klippa sig hos Carro på c/o Kungsgatan.
På torsdag ska Ebba dra sin sista tand (för den här ggn).
På fredag vette tusan vad jag har inplanerat.