lördag 26 april 2014

Helg

Helgen har snart passerat. Den gör det alltid i raketfart, trots att alla dagar i veckan (för mig iaf) är lediga..förlåt mammalediga dagar. Fast faktiskt jobbade jag i onsdags!
Fredag: Promenad på morgonen. Kändes riktigt nice, vädret har fasen varit sommarlikt.
På kvällen hade jag och A-L bestämt sedan länge att vi skulle gå på aw. Kulturens hus fick bli stället för detta. Helt ok faktiskt. maten var god och fräsch, utsikten är ju finemang, klientelet 60+ (hade väl kunnat vara bättre men det var stillsamt och skön stämning). Efter maten gick vi över på Clarion och tog oss en cider. Bussen hem för min del gick 20.15.

Lördag: Frukost på Clarion Hotell och 3h SPA med ansiktsbehandling, torr-, season-, ångbastu, skrubbning av kropp (vi fick ett litet kit med bastuskrubb, ansiktsskrubb mm), varmbad, isbad (is man fick hälla/skrubba över sin kropp typ), fotbad, dusch med olika årstider (vår, sommar, storm, vinter) frukt och smaksatt vatten. Summa: UNDERBART!
Ett stort TACK till svärmor som stod för kalaset <3 *tacksam*





Efteråt gick vi alla (jag, T och T´s bror med tjej, Lily, och svärmor) på stan. Fikade och shoppade. Lily fick sina första skor av farbror/gudfar T sååå snygga converse!

Hon fick ett par badbyxor också :)

Själv fick jag mina favvo chinos från VILA av T <3

 
Efter stan promenerade vi hem till oss och käkade grillad kyckling med sallad, fetaost, oliv ciabatta och färskost. Somnade lycklig vid 22.
 
Idag söndag: Älsklingen ska styra upp utemöbler av pallar. Han ska iaf införskaffa dem idag och styra upp så snart det bara går. Fat nu verkar det bli skitväder i flera dagar så det kanske inte är så stressigt med det?!
 
Imorgon måndag är det fika med mammisarna :)