måndag 7 april 2014

Hej Måndag.

Ny dag nya hets! (med en smula ironi..)
Helgen då.
Fredag blev det ingen grillning. Det blev plättar (mina är awsome, jag har bla. vaniljsocker i) eftersom T jobbar så förbaskat sent varje fredag. Roligare å grilla när alla är med.
Lördag blev det palt till lunch (mamma kom hit med egengjord) och på kvällen grillning som sagt. Jag styrde även upp brödbakning (finns ju inget godare än hembakat bröd liksom).
Jag och älskling har varit sugna att testa LCHF brödet som Katrin säljer i mixform. Men alltså...69.-!! Jag antar att det bara blir 1 bröd dessutom!!. Meen jag köpte en förpackning för att testa om det ens var i närheten värt det. Återkommer med betyg på detta.

Grillning var en hit kan jag lova.

Lily fick feber på fredag em! Jag tror på tänder för hon har varit dölig i maggen och gnällig å bitig. Hoppas på ett eller två riskorn i munnen snart.
Jag gick å la mig tidigt på lördag för jag var orolig för en jobbig natt med febrig bäbis. Där hade jag fel. Hon sov som en stock och åt bara kl.23 och 5 typ. Sen vakna hon 7.30. Länge sen man sov så mycket på en natt (även om man var upp några gånger då hon prassla i täcket).

Söndag var vi alla lediga.
Emil gick till Dennis. Ebba följde på stan. Vi shoppa lite och fikade såklart. Lily åt banan och välling. Det var ljuvligt väder. Ebba fick ett par coola solbrillor. Hon är så bedårade vacker. *älskar*.
Längtar tills T är hemma mer med oss. Det är underbart att vara med hela familjen!


I veckan sker följande (vad jag vet såhär långt).
Idag: Träffa vän på stan.
Tisdag: Återbesök KÄK och BVC 5mån koll
Onsdag: Lunch med mammorna hos en av mammorna i s-byn :)
Torsdag: Prommis med en av mammorna
Fredag: Lily blir 5mån!! Tårta ;)
Lördag: TJEJKVÄLL (för mig är det 100 år sedan)
Söndag: vilodag..