fredag 22 augusti 2014

Skola/barnvakt/dejt/höstkläder

Som sagt det blir mindre info i detta inlägg, inte nödvändigtvis i kronologisk ordning.
Skolan rullar på. Jag har lektioner hela tisdagar och halva fredagar. Det känns lite kul men är jobbigt att sitta på en stol, man är helt enkelt inte van och jag stelnar bra mycket fortare än en pannacotta.
Nåväl. Det blev Kirurgavdelning 53 på praktiken för min del. #v efter 1v på op som sagt. Ska bli väääldigt spännande och jag tror det passar mig.

Att få tid för skolarbete hemma är en uppgift jag måste ta mig an. Nu är det lite då tillfälle bjuds och det är ju inte alltför ofta. L sover så korta stunder på dagen nu igen(hon kanske håller på att minska ner på antalet sovstunder?)  Hon sover lite sämre på natten igen och nånstans kunde jag läsa att hon drömmer massor ju mer hon utvecklas och upptäcker. Det stämmer ju såklart in på henne. Hon babblar massor: pappa, mamma, brumbrum, där, mjaauu, piip, osvosv..fast med bäbisuttal såklart!
Hon kryper inte på knä men ålar fram och tillbaka och tar sig mot saker bord osv.

Igår hade jag och T dejt på stan efter skolan. Farmor och farfar agerade barnvakt till L. Det gick kanon för dem, och vi lyxade med göttig mat på östernspärla (meningen var att vi skulle på Savoy men det var knökfullt. Jag var iaf proppmätt till middan..och nästan fortfarande ärligt talat. 

LCHF fortsätter idag då.. Vi strosade på stan, höll handen och mös på. Nice <3
E och E anslöt strax före middan. Dem är så stora nu. Emil har börjat 7an,. Jag grät lite när jag höll om honom i soffan och mindes då han var liten..tiden går så galet fort. STOLT!

Vi har styrt upp lite höstkläder till L. Köpte POP allvädersbyxor och jacka av en gullig tjej i Kalix. Nästan helt oanvända. Bra fynd. Nu är det vinteroverall stl80 (helst Reima ballong) som  är nästa mission men det är som huggsexa kring dem på fejjan och blocket. Nåja har ju lite tid att styra upp. Känner att en ny är lite i dyraste laget då hon ändå inte går än.

Idag blir det nog att åka mot stan och handla lite höstkläder till de stora kidsen 8skor, vantar, mössor, jackor mm mm). Ebba ska på kalas och behöver en present att ha med sig dit. För tillfäller duggregnar det (det har regnat i flera v känns d som) men det har talats om sol idag. Vi hoppas på det. T jobbar helg. Blir att mysa ikväll.

Trevlig helg!