måndag 11 augusti 2014

LCHF/BVC

Det var dags. Att sluta med mackor, pasta och annat socker. Jag mår skit av att äta sånt och min mage är en jäsande bulldeg. 
Jag levde som en äkta lchf´are för ca4 år sedan och jag mådde riktigt bra av det.
Jag gick väl ner en 10kg i vikt. Gjorde inte direkt saken sämre..
Jag bryr mig inte i att bli pinnsmal men när jag fick Ebba (snart 12 år sedan) Vägde jag 108kg. När jag fick Lily vägde jag 97. Nu vill jag väga 75, som jag gjorde efter lite sambosmaskande efter T flyttat hit. Jag är en för stor matälskare och livsnjutare (vad gäller ätbara saker) för att kämpa för färre kilon på vågen.
Att börja äta lchf är jobbigt (som alla andra metoder antar jag), det jobbiga med denna är att man mår illa och luktar satan i munnen av allt fett. Härsket liksom, men det går ju över. Jag ska ärligt erkänna att jag fullkomligt trånar efter Ebbas avskalade limp-kanter som ligger framför mitt ansikte och luktar bulla. Ghaaa.... Sen känns det som att man är så sjukt sugen på allt fräscht man inte får äta (typ frukt, bär, yoggi osv..). Jag vet att sånt går över men nu är det sjukt jobbigt.

Ebba och jag traskade till BVC för Lilys 9 mån viktkoll idag! Woop Woop GRATTIS älskade lilla busunge på din 9 månaders dag. Tänk..9månader i magen (som känns som 3 år) och 9 månader här med oss andra!

Bland de sista bilderna på mig stoooora underbara gravidmagge!
Iaf L vägde in på 7400g, var 72cm lång och huvudet mätte 45.6cm.
Imorgon ska vi träffa Camilla, Arvid och Gustav (faster/kusiner till E och E)
På Onsdag blir det dejt med mammorna och kidsen.
Torsdag och Fredag oplanerat än så länge.
Lördag till "Nyströms" stuga.
Söndag surströmming i Boden.

Jag återkommer på sikt såklart!