fredag 8 augusti 2014

Fredag

Ofta får jag fundera vad det är för dag, hör väl mammaledigheten till?!
Hur som helst, fredag idag. Eg vilken dag som helst. T jobbar hela helgen och hela nästa v så för min och L del kan det lika gärna vara tisdag haha. Storkidsen kommer på måndag em.
Igår var jag och L hos farmor/svärmor. Vi badade (lily i sin pool iaf) fikade, åt god mat surrade och promenerade till pingstkyrkans secondhand. Fyndade ett litet bord med 2 små stolar som L kan ha när hon blir lite större, samt en vit liten vagga till en liten docka. Allt för 150.-
Ev måla bord och stolar vita, men det ska ju göras också ;). 
Det har varit så galet varmt hela dagen och natten. Jag är inte lite less faktiskt.. idag är det dock betydligt svalare och mulet. Så jäkla skönt!

Jag har blivit lite mer bestämd vad gäller "L sova i egen säng". Jag sover inte alls bra då hon sover med oss (även om hon vaknar/gormar i sin egna säng) och det känns tryggare då hon sover i spjälis. jag får stiga upp, ibland 5-6ggr/natt men jag somnar om bättre har jag märkt. På sikt ska jag söva henne där också (nu är vi för bekväma helt enkelt). Vi behöver dock nån lösning vad gäller spjälorna. Hon sticker ut armar och ben och fastnar ibland. Oskönt kan man ju tycka. Vi har ett extra skydd, får se om d funkar att sätta 2st.
Svettig liten.

Vi planerar en resa uppåt. IKEA och Finland.
Vi behöver investera i vinterkläder till L, och det lutar åt REIMA och KUOMA.
Har läst mig till att ballongmodellen är bäst. Får väl söka efter en sådan då.
Vi behöver en ny/större bilbarnstol också. Det känns fan bara omständligt. Finns för många modeller och märken. Usch. Men det blir väl på sikt hur som helst.
Tar gärna emot tips på vilken/vilka som är bäst. (förutom vad råd och rön säger).
Tjött.