söndag 3 augusti 2014

Matorgie

Jag och Emma åt så vi nästan somna.
Jag dukade upp på balkongen i den vackra sommarkvällen, och vi svulla i närmare 3 timmar kom vi fram till hahaha. Mycket trevligt och gött för mammi!

Jag hade slängt ihop:
Uppvärmd Pulled pork (en halv gris som Emma sa).
Melon, feta-, blå och Chevréost och färska fikon.
Stora goa Räkor.
Svarta oliver med smak av havssalt och Gröna med smak av citron.
Kantarell-gucka.
Sallad med ärtskidor och granatäpple.
Ciabatta med frön på.
Rosévinet som jag tipsat om i tidigare inlägg.
Till efterätt bidde det blåbärssmulpaj med vaniljsås.
MÄTTA!

Under kvällen fick jag bilder och samtal från gullisarna i Kiruna. De verkar ha det kanon och jag är gode avis på dem som fått knalla i fjällnaturen. Så härligt för er!
Jepp jag saknar för mycket men det gick bra under kvällen då Emma var här.
Då E knallat hem (och jag gått med räkskalssopor) la jag mig i soffan och glodde på Batman med Emil. Myspys och jag somnade. Vaknade och tog mig till sängen. Tog T´s kudde, L´s pyjamas och täcke nära mig och somnade. Vaknade säkert 3-5ggr under natten. Tyvärr.. 

T rinde vid 9 å då sov jag iaf ;). Han meddelade att allt gått bra och att han vaknat på natten då L vaknat. I natt kommer jag säkert sova bättre :)
Storkidsen sover länge på dagarna nu under lovet. Jag har ätit frulle nr1 (kaffe och macka) och funderar i denna stund på frulle nr2(kaffe och blåbärspaj) ev. se en film på datorn (bara passa på liksom) och sen försöka dra med de stora på nåt sköjj. Mamma kom med förslaget minigolf. Jag hatar minigolf, men är ju ett toppen förslag ändå.

Vi hörs!