söndag 23 februari 2014

Måndag

Sol och plusgrader. Yeeah!
Är lite sugen å ta en prommis in till stan med L. Behöver köpa en ny väckarklocka (inte för att jag nånsin använt den till väckning) men det heter ju så. Min gamla har börjat låta som ett gammalt lysrör. Surrar liksom hetsigt och det stör mig (och faktiskt även T) såklart. Jag vill i alla fall kunna se vad klockan är (utan att behöva trycka igång mobilen) då L vaknar för mat osv. I natt var det kl4 och kl7, men 7 ville hon knappt äta för hon bara sträckte sig, mös, skratta lite och somna om göttigt när jag la henne i sin säng :)
 
Imorgon kommer målaren för att påbörja tapetserandet i Ebbas rum. Nice. Bara å packa ihop allt å bära ut ur hennes rum ikväll. Perfekt tillfälle att rensa. Igår rensade hon sin garderob och mycket var urvuxet. Hon växer som ogräs tycker jag. Hon köpte tom kläder på DAM (strl XS) till dopet. :) Emil  var snabb då det kom till att välja, 3 min och sen var han klar. Han hetsade på att han fick vänta på oss andra ;). Helgen har knallat på i sakta mak. Jag har köpt blomjord, (där kom tanten igen). Är nog 4-5 år sedan mina stackars krukväxter fick sig ny mull kring rötterna. Jag missa dock att köpa krukor så det får jag väl styra upp idag me om jag tar mig iväg. Herregud vad ni bryr er i detta...
L har efter mycket tuggande på händer fått sig en bitring! Nu tränar vi på att hon själv ska kunna ta/greppa den för att kunna massera tandköttet. Hon är sötnötig såklart.