lördag 8 februari 2014

babymassage

Igår fredag var det då dags för babymassage på BVC. Alla mammisarna med bäbisar var där (förutom en) och det var vår barnmorska Eva som höll i kalaset.
Vi fick varsin flaska massageolja och ett rött pappershjärta med barnens namn visade oss till respektive dyna på golvet. Ljus tända och mysig musik i bakgrunden. Alla bäbbarna verkade gilla det och tror nog att de alla sov lika gott som L gjorde timmarna efter :)
När jag kom hem ett par timmar senare upptäckte jag till min fasa att L fått utslag på magen/benen...

Kan det vara av massagen? Är hon så känslig för beröring att hon får utslag? Suck.. Dock var det betydligt bättre på kvällen och idag är det nästan helt borta. Ska bli skönt att få diskutera med en läkare på onsdag. Jag googlar ju såklart på allt om detta men jag vet nånstans att det inte är så bra gjort. man blir bara uppskrämd.
Idag ska E ha tjejmys, bada bastu, käka, se film och ha sov kompis -ar. Blir skoj.
Själv tror jag att jag ska ta mig en långprommis när hjärtat kommer från jobbet så man får rensa skallen i ensamhet en stund. Man är ju som inte direkt ensam längre då T börjat jobba, men riktigt nice när det stora kidsen är här för då hinner jag duscha då L är vaken tom för att man har ypperliga barnvakter!
Lily har börjat surra och härma massor. är riktigt kul å höra hennes gurglande/pruttande gnylande ljud :) Man blir så glad i hjärtat.

Ha en fin helg!