torsdag 6 februari 2014

Mammor träffas

..och samtalen handlar om bajsblöjor, amning, flaskmatning, sovtider, bebiskläder, längd/vikt (på bäbis) akta dig om du pratar vikt på mammisarna!. Bäbisarna sover, skriker (inte L) dreglar, äter, sover igen, tittar på lampor, äter igen och ser allmänt uttråkade ut! Alla bäbisarna är söta och lika sina föräldrar. mammorna dricker kaffe äter skumraket och gullar med sina och de andras bäbisar.
Jag var dödstrött då jag kom hem.
Det märks att pappi har börjat jobba. Blä. ;)
Jag har bekräftats intag på de sista kurserna till hösten.
Akutsjukvård (det som är kvar dvs det mesta)
Lindrande vård.
Vårdpedagogik.
Sen är jag fasen KLAR!
idag torsdag gör jag eg. ingenting mer än att utfodra L. Ska på "utvecklingssamtal" med Emils lärare 14.30. Efter det ska jag fortsätta göra ingenting och fortsätta utfodra L. Hon sover nu..med sockar på händerna och snor i näsan. Stackarn. Läkartid för henne fick vi den 12e.
Kom på att det är babymassage på fredag! Riktigt kul. tror dock att L är för kittlig för det där.. nåja vi får se hur det går!?
Börjar längta djävulskt mkt efter sommar.