lördag 18 januari 2014

Lördag

å vi ska på dejt jag och älskling! (farmor och farbror ska agera barnvakt till L)
Det är dessutom kallaste dagen sen urminnes tider (eller de har iaf lovat över 30 minusgrader, nu är det kring 20), men vi bangar inte för det vi är vana detta iskalla dejtingväder. För ca 4år sedan var det lika jävl.. isande då vi dejtade på invit så vi drack en kopp te :)
Återkommer med selfies på ett trött/mysandes/nyblivet föräldrar par. Lika kära nu som då <3

Jag läser ju lite bloggar som ni kan se till höger och här kommer en lista jag snott från en av dem.

En bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig:
Tyvärr har jag inte så många bilder på denna dator men håll till godo!
Man försåt ju att L försöker fly..



En bild på dig som är mer fördelaktig:
Med mössa, i profil, med söt bäbis och med filter..så bra det kan bli för tillfället.


Vad har du gjort idag?
Jag har inte hunnit så mycket mer än att ge L mat, ätit frukost, kollat lite nyhetsmorgon (går i bakgrunden nu) och läst bloggar.

Och igår:
Med tanke på att det är så sata..s kallt ute så blev det mkt ligga i soffan och mysa med L, plocka lite hemma, laga mat, sitta med dator/mobil/tv, och prata/mysa med T.

Vad har du för framtidsplaner:
För det närmsta året ska jag njuta av min mammaledighet, bli klar uska till hösten och förhoppningsvis få ett extrajobb iaf.
På längre sikt är planen att kunna jobba mer och KÖPA ett boende (även om det känns fruktansvärt jobbigt att flytta igen).

En bild från i somras:
Det blir två på mina stora fina barn!



Vilken är din senaste googling:
"frisyrer kort hår 2014"
Det är alltså hög tid att klippa sig!

Vad åt du till middag idag:
Idag blir det att äta ute med älsklingen så jag vet inte än tyvärr.
Igår åt vi Lövbiff och färsk pasta.

Vad köpte du senast?
2st klänningar till L på halvareapriset från Åhléns.

Vad skulle du vilja lära dig?
Spela gitarr.

Den bästa frukten är:
Blodapelsin

Och den bästa grönsaken:
Ärtskida (sockerärta för er som inte vet vad ärtskida är)

Den bästa osten:
Chevré.

Är du en bra sambo:
Ja men absolut! Jag är en uppstyrare och skämmer bort alla i familjen med att bädda/städa/plocka/laga mat och fixa :)

En bild på förra årets bästa dag:
11/11 kl. 20.11