onsdag 1 januari 2014

Hälsoresan

Nej jag pratar inte om Stig-Helmers.
Jag pratar om min egen.
Igår tog jag tag i kalorierna (väger mat och noterar i appen), det är ett helsike men jag kommer väl kanske in i det?!
Jag har hetsat på T att de romantiska middagarna inte har känts så romantiska längre..med en våg mitt emellan oss..men jag kanske får ta tillbaka det nu?
Mitt mål var att gå ner 10kg, och enligt "my fitness pal" skulle jag ha gått ner 3kg på 5v om alla dagar var som igår! Jamen det kan man ju leva med :).
Även Lily för en kamp mot vikten för tillfället. Hon behöver gå upp.
Majsvälling har väl inte varit en favorit för henne men det har gått något bättre sista veckan. Idag ska vi än en gång besöka BVC för att väga henne (3 dagar sen sist). Hoppas på minst 50g+!

 
Vår lilla knubbis på BB.