söndag 5 januari 2014

Grattis

till min fina pappa som fyller år idag!
Hurrraaa!!
(här med Lily i december 2013)
 

Det är synd att du bor lite långt från oss annars hade vi kommit över på kaffe och tårta ;)
Vi tar det till sommaren i form av surströmming ;).

Jag har i allt kaos efter nyår glömt recensera nyårskvällen.
Själv sätter jag betygen:

Maten: 3,5 stegrande hästar av 5.
Tycker Pulled Högrev var helt ok som alternativ till Pulled Pork men man känner att det har något mindre och torrare smak än fläsk. Skulle ha gjort en smakrikare sås till.
Annars var både förrätt och efterrätt bra. Gästerna var klart nöjda, mätta och belåtna efteråt.

Sällskapet: 4,5 betande hästar av 5.
Delar av familjen kan aldrig bli fel, dock saknar man ju de 2 största barnen.

Underhållningen: 3 travande hästar av 5.
Bingolotto, var som sagt minst 10 år sedan sist. Det var väl ok men inga vinster och tycker nog att det är för mycket strunt mellan 1an,2an och 3ans bingo. Vi skulle dessutom ha styrt upp nåt roligt sällskapsspel som vi kunde ha roat oss med fram till 12-slaget för det blir en del väntan från middagens slut. YATZY lyckades delar av oss med iaf. Annars är det så skönt att bara slapptitta tv i soffan och surra på om ditt och datt. jag är glad att jag slipper dela baksmälla med många andra dagen efter.

Fyrverkerier: 5 gnäggande hästar av 5 möjliga.
I år var fyrverkerierna i norra hamn något av det vackraste jag faktiskt skådat. Vädret var inte det bästa men tänk hur bra det hade varit om himlen varit stjärnklar??!!
Väl hemma på gården skickade vi iväg kinesiska lyktor som alltid är så vackert se stiga upp i skyn och besvarar ens önskningar. Jag mins faktiskt inte riktigt vad jag önskade för det känns som att jag har allt jag vill ha och behöver i mitt liv.

Tack för en fin nyår och kärlek åt er alla!