onsdag 25 december 2013

JUL

God fortsättning.
Igår var det som sagt inte läge att blogga. Det var ju som ni vet Julafton.
Lily som exemplariskt natten mot dopparedan och vi var utsövda då klockan ringde kring 9. Såklart har vi ju natt-matat henne men det räknas inte som nattvaka ;).
Min mamma kom kring 12 och e och E strax efter.
Vi åt lite jullunch  och öppnade sedan lite julklappar, fikade och lyssnade på Frank Sinatra som sjöng jullåtar. Thank´s Spotify.
Vi fick bidrag till stor v-rums matta som vi förhoppningsvis kommer köpa under 2014 :)
Lily fick ett riktigt fårskinn i vitt, mycket snyggt.
Kidsen fick morgonrockar, stora kuddar till sina rum samt pyssel och ett fotbollsspel.
Vid 14 började vi packa in oss i bilen för att fortsätta julfirandet i Boden med T´s familj.
Anlände kring 15 och småtittade på Kalle. Barnen spelade lite Alfapet emellanåt.
Käkade god julmiddag och sedan var det åter dags för mer (mängder) av julklappar.
Alla måste ha varit snälla för det var riktigt fina klappar som följde med hem till oss.
Lily fick bl.a. ett babygym :) kan meddela att efter hon testat det har hon sovit som en stock!
Väl hemma kollade vi tv, fikade ännu lite mer (som att det inte räckte det man proppa i sig tidigare under kvällen), och sen var det dags att sluta sina blå. Alla somna som stockar kring 24. Lovely.
Vaknade efter 10 (gav L mat 4), kände mig fasen bakis av all mat och fika..
Idag har huvudvärken gjort sig påmind i stort sett hela dagen och min teori är att kroppen suktar efter socker! Nu är det fan dags att börja vänja sig av med det. Jag har stirrat på godisskålen flera timmar.
SUCK.
Idag var det dags att ta tag i uppstyrning garderober, och efter några timmar är det nu fixat.
Vi behövde en byrå i sovrummet till Lilys kläder, så Ebba fick en av garderoberna i hallen ist.
Jag känner mig lycklig för min fina familj, alla fina klappar och all god mat.
Här är ett axplock av alla fina saker jag fick! Kärlek!