måndag 30 december 2013

2013

Årets sista dag.
Sitter då här i det sedvanliga stearinljusets sken och föröker knåpa ihop nåt vettigt.
Idag ska vi bjuda T´s familj på middag, spela bingolotto (tror det är minst 10 år sen sist), skicka iväg kinesiska lyktor och se fyrverkerierna i norra hamn (tyvärr verkar det som att det ska snöa en hel del vid 12-slaget). Ska bli riktigt trevligt.
Menyn kommer att se ut på följande sätt:

Förrätt
Parmaskinka med melon och balsamico

Varmrätt
Pulled Högrev, div. tillbehör och vitlöksbröd

Dessert
Glöggkokta päron med vaniljglass

En enkel men ack så god nyårsmeny för en simpel men ädel familj som vi!

Jag vaknade 6.30 av att Lily var hungrig. Hon gav inte mycket ljud ifrån sig (som vanligt) men lite knorrande och smackande är allt som behövs för att en nybliven mamma ska vakna och fatta piken.
Hon slukade majsvällingen och vi mös mage mot mage en stund innan jag beslutade mig för att gå upp och äta frukost. Nu sover hon sött på fårskinnet här bredvid i soffan. Gullunge.


Planer, förberedelse för ikväll:
Dammsuga, sätta köttet i ugn om sisådär 2h, röja undan, duka, duscha, klä sig respektabelt (typ svarta leggings och nåt till), äta nåt enkelt till lunch och invänta gäster.

Nyårslöfte?
Känns som att det lutar åt sådant som har med hälsa att göra. Dels för att det verkligen behövs för min gamla slitna kropp ;) men också för att det vore trevligt att komma i "smalkläderna" på sikt.
För tillfället är det en liten bit ifrån detta som sagt. En dryga 8-10kg kvar. Nåja, jag födde barn för 7v sedan, men tiden tickar på och snart kan jag inte skylla på det längre :). Meen ikväll ska det frossas!

Som sagt, jag får återkomma med bilder och recensioner av nyårskvällen/natten samt en liten lista för året 2013. Ha en riktig fin kväll.

Gott Nytt År!