söndag 22 december 2013

Dan före dopparedan

och i skrivandets stund sitter jag här i stearinljusens sken.
Lily har precis fått mat, somnat om och T  sover/snarkar gott.
Idag säger vi GRATTIS till min fina mamma på födelsedagen! hipp hipp hurrrraaa mamma!
När jag blir stor vill jag vara lika vacker som du.



 Igår var Lilys farfar (min svärfar, T´s pappa) och hälsade på. Alltid lika trevligt såklart.
T drog ett städrace (dammsög och skurade hela läggan) sweet! tyvärr luktar linoleumgolv blääka när man skurat men annars kändes det underbart rent och fint såhär inför jul :).
Vi tog en promenad på em., 6km för att vara mer exakt och passade på att handla middag (grillade revbenspjäll) när vi passerade Kvantum. Det tillsammans med min hemkokta äppelchuttney smakade jävlart gött kan jag lova. Passade på att fixa köttbullar till julafton när man ändå var i gasen så att säga. Tv:n bjöd på Jägarna 2 och sen var det sova som gällde för min del. T tog som vanligt nattpasset med L. Hon har ju sin vaken tid då vår lilla nattuggla!

Här sover hon dock gott.. (måste vara på dan..)

Vi har börjat fundera över Lilys dop. Har väl nästan bestämt oss för första helgen i mars. Det är ju om typ 5v så det är väl dags att börja planera snart va?! Jag har googlat på lite inspiration och man kan ju nästan inte sluta titta på alla fina bilder! Här kommer ett axplock.
(klicka på bilden så ser du den i större format)


Dopklänningen är i alla fall klar. Det är samma som E och E döptes i. Mamma har sytt den såklart och den är så otroligt fin! Jag ska lägga upp en bild så fort jag har fotat den.