torsdag 4 september 2014

Tjabatjenahallå

Finns väl eg. massor att uppdatera er med.
Ofta tänker jag. det där å det där ska jag skriva..sen blir det väl hälften eller mindre.
Skolan har tagit stor del av min tid (då inte L har tagit upp den såklart).
Vi har varit slitna. t har varit hemma ett par dagar och jag har tvingat mig själv att skriva akutuppgifter. Det har gått hyffsat bra å jag känner att jag är ikapp.
Om 11 dagar är jag på praktik jisses vad spännande. Då är T helt ledig i 4v.
Efter den här kursen har jag 2 kvar (lindrande vård och vårdpedagogik), sen är jag KLAR!
Fy fasen va nice det kommer kännas. Klarar jag nu allt detta kommer jag känna mig fruktansvärt stolt.För jag hade ingen aning om att det skulle gå så förvånansvärt bra, jag har ju aldrig varit en pluggis.

Lily. Hon är så busig. Allt händer nu känns det som. Hon kryper omkring (om än på sitt egna lilla sätt) bubblar på och ibland är hon så otroligt envis och lite små-arg haha.Vår lilla snälla, sovande, lugna, glada (hon är glad 99% av tiden fortfarande) har börjat bestämma själv! Hon är ändå försiktig av sig och roffar aldrig åt sig något utan tittar småpillar och kanske tillslut (eller typ alltid) tar hon saken i sin hand och tuggar (för hon tuggar på typ allt).
Hon sover hyffsat nu faktiskt. Vi söver henne fortfarande i vår säng vid 20 (jag har fasen inte orkat ta tag i att lära henne somna i sin egna än) och bär över henne till sin när vi går och lägger oss, som vi nu har sänkt eftersom hon sätter sig stup i kvarten, där hon sover tills hon vaknar på morgonen vid 6-7. Visst får jag kliva upp 1-3ggr/natt men bara för att ge napp eller bara kolla till henne. Nån gång har jag varit tvungen å byta på henne. Hon verkar klart irri över en lite för blöt blöja. Vem skulle inte vara det?! En tand där uppe är som sagt på g och hon kliar sin i näsan/munnen ofta. Hoppas den spricker fram snart. 


E och E kommer imorgon. Underbart när dem är här. Lily älskar det också, så mycket roligare å leka med dem! Barn och barn liksom..även om de är väldigt stora nu. STOLT <3

Jag ska försöka klämma in ett lingonplock med mamma. Det är tradition och vore så nice.
Vad mer...jo 3 av mina vänner väntar smått!! Gud så kul d känns. Vad jag ska snoooosa på bäbisar. Våran är ju stora tjejen snart. Fatta 1år om 2 månader..jag fattar ingenting..??! Å storkidsen fyller 12 och 14..hur är det möjligt???!! :)