måndag 8 september 2014

Hälsoläget

Nä det är inte så bra med det tyvärr.
Förra veckan var jag hos ortopeden. Eg. var han helt fel..eller inte helt men halvt..för mina problem.
Hans diagnos, liksom min sjukgymnast, var nog iaf inflammation överallt där jag har ont men han skulle remitera mig vidare till en läkare som är bättre på detta för att utreda varför?!
Han ville dock ge mig en kortisonspruta i axeln för att jag knappt fick upp den i 90grader.

Jag tackade nej efter lite diskussion omkring den. Känner att jag inte var riktigt beredd på en spruta in i leden..utan först kollat upp med min sjukgymnast ang. lite fler övningar för axeln samt pratat med den andra läkaren. Jag ska dessutom äta min medicin mot inflammation i 2v å se om det blev bättre.
Jag har tränat väldigt lite sen skolan börja å det beror på tiden och att jag har varit så galet trött. Förmodligen därför jag har fått så mkt ondare nu. Iaf i axeln.
Sjukgymnasten gav mig (eller gav å gav..jag betalade 1300.-) sulor gjutna efter mina fötter. Dem känns bra och jag tror på dem. Håller i alla fall alla tummar för att d ska bli lite bättre.
Han gav mig 3 nya övningar för axeln (eftersom det är den som för tillfället är sämst), och jag var faktiskt å körde ett pass armar igår! Gick vägen, även om jag var galet seg på crosstrainern.
Känner att medicinen hjälper en del men inte helt faktiskt. Jag har iaf kunnat gå till stan idag utan att få ont vare sig i fötter höft eller axel. Vi får väl se hur d känns imorgon. Det har ju en förmåga att dröja på sig lite.
Jag äter ju LCHF. Det går fasen bra. Ibland är det sjukt tungt att komma på vad man ska äta. Det är så lätt med kolhydrater. Pasta, macka, choklad, frukt, osvosv. men skam den som ger sig. Jag har levt såhär förr och jag klarar det faktiskt bra. Jag har inte skaffat nån våg än, och jag vet inte om jag ska det heller. Dock är jag sjukt nyfiken haha. Måttbandet visar iaf färre cm.
jag får återkomma ang. hälsan på sikt.