måndag 25 november 2013

Tiden går fort när man har roligt

Jösses det har gått 2v sedan förlossningen.
Ärligt känns det så mycket längre sedan jag låg där och frustande krystade ut lilla Lily.
Det har iaf. varit en underbar/jobbig/härlig/lycklig/ tid hemma.
Man har ju liksom börjat om från början med bäbis. E och E är ju så stora nu, och jag har ju blivit några år äldre sedan sist, så jag och en nära vän konstaterade att jag blivit mer "känslig" pga. åldern. Jag känner jag kan ta det :).
Vad har vi pysslat med då senaste tiden?!
E och E har varit här drygt en vecka och de är så otroligt gulliga med L.
Bästa, underbaraste storasyskon!

 
Lilly sov rätt mycket första veckan hemma, men har nu den andra piggat på sig lite och tittar storögt på oss och lampor,som alla barn typ älskar (är det inte bland det första ord de lär sig?? LAAMPAA!). Tobias tror att han ska kunna lura i henne att säga PAAPPAA som första. ;)
Igår var vi iväg på IKEA. jag har längtar att komma UT ur längenheten sedan vi flyttade hit i september (jobbig graviditet satte stopp för mig att ta mig någonstans sista månaderna).
Det gick lysande och vi hade turen på vår sida att det inte var knökfullt med folk.
Man kan säga att det var den första "huppeguppen" som vi tog tillsammans som lilla familia!
Vi handlade lite smått och gott inför julen och andra nödvändigheter.
 
Idag var vi in till stan och botaniserade i några butiker. Vi passade även på att ta oss en fika för att fira L´s tvåveckorsdag :)
Går verkligen super att ha med henne överallt. Hon är så otroligt tillfreds och en lugn liten tjej. 
Köpte en krok till badrummet, en febertermometer till Lilly (jag sa till kassören: -Kommer ihåg idominklicken som igår.. han fattade inte att jag skulle vara lite lustig där och gav bara ett -Hmmm tillbaka) och papper till hand- och fotavtrycken som vi ska försöka styra upp.
Kollade på tyg till ett barnvagnsskynke som ev. momme ska styra upp, hon är vår sömmerska som fixar allt man önskar.
Eventuellt detta med rött foder.
 
Nu börjar det luta åt middagstid, så det är väl inte annat än att logga ut och styra upp!
Vi hörs.