tisdag 19 november 2013

Hälsoläget efter graviditeten

Jag mår efter omständigheterna bra. Hade som sagt en väldigt jobbig graviditet och in i det sista hade jag ont och mådde blä. Har fortfarande ont i fogarna och bäckenet men det är såklart betydligt bättre med det, magen är ju inte sprängfylld med bäbis och kilona har börjat rasa. Ställde mig på vågen idag och den visade ca -10kg sedan förlossningen (8 dagar sedan)! Jag måste ju ha burit på en hel del vätska.. som jag nu kissar ut i form av floder samt att mina fötter svullnade upp rejält EFTER förlossningen. Nu är det bättre med det. jag mätte midjan också..den har minskat med ca 16cm. Känns helt ok för min mage var i största laget :). Längtar tills jag kan och orkar gå promenader så man får tillbaka lite muskler och blir av med några kilon. Längtar efter frisk luft!
Sista bilden på gravidmagen!

Första bilden på magen 1 dag efter förlossning!