onsdag 27 november 2013

Regn i november

men bebisbubblan bubblar på i stearinljusens sken här hemma!
Har börjat styra upp lite pynt till advent. tror dock inte det blir gran i år, känns liksom lite overkill.
Lily mår gott, hon har dock lite bubblig/gasig mage, men inte skriker inte iaf. Tror man kan räkna skriken hon har lagt av på en hand sedan hon kom till världen. Det kan man ju både uppskatta men också förundras över. Ska man vara så lugn och snäll när man är spädbarn?! Vet att min äldsta dotter också var en snäll och lugn tös och enligt mamma så även jag. Det går väl i arv :)
Idag ska vi å väga henne. hoppas på att hon gått upp till sin födelsevikt och lite till. Hon har sovit mycket så vi trycker i henne ersättning mellan ammandet. Hon verkar nöjd och belåten och har sovit till ca 5 två nätter i rad utan att äta.
Själv är jag sjukt sugen på fika, mat, dricka, godis, mera mat och fika..hela dagarna typ!
Allt som var äckligt att äta när jag var gravid slinker ner lätt som en plätt.
Jag hade hellre stannat kvar i mina sallads/grönsakscravings i ett år minst!
Dock visar vågen på -10 och midjan har ju minskat en hel del på endast 2v!, men man är ju ivrig att komma ur sina mammakläder som hänger på kroppen å få börja använda "smalkläderna" igen. Det är jag övertygad om inte kommer hända innan sommaren.
På återseende, nu ska jag ta mig en pepparkaka..