lördag 14 mars 2015

Våren

Den har liksom kommit. Länge sen tom tror jag enligt meteorologerna.
Igår var jag ledig och L var ledig från dagis. Tog med mamma/momme till Piteå för att strosa i butiker och se lite annat än Lule´.
Lily är så busig nu för tiden (eller i alla fall sitter hon inte lika still som tidigare) så jag bytte säcken i vagnen till den lite tunnare, dels för att den är lite mer anpassad för vädret men också för att det är lättare att spänna fast henne i selen :).

Idag och imorgon jobbar jag kväll. 13.30-22.
Jag laddar med min favoritsoppa, Toscansk tomatsoppa (kelda) vilken jag toppar med Chevré och avnjuter med en rostad macka med mögelost. GÖTT!

T och L har åkt till stugan i finvädret och stannar till imorgon. Saknar dem redan och önskar att jag hade kunnat åka med..

Ha re´ gott!